• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Melkveebedrijf.beMelkveebedrijf.be

Nieuws voor de melkveehouder

  • Bemesting
  • Gezondheid
  • Fokkerij
  • Melkwinning
  • Veevoer
  • Wet en regelgeving
  • Vakpartners
    • Kennispartners
      • Speerstra Feed Ingredients
    • AHV Benelux
    • De Heus Voeders
    • KWS Benelux
    • Lely
    • Proxani
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
  • icon

VLAM blijft inzetten op export en imago

Actueel 28 december 2015

 
Recent doken er her en der studies op die het gezonde karakter van melk in twijfel trekken. De VLAM-campagne zal daarom in 2016 verder inzetten op de gezonde eigenschappen van melk.
Introductie melkmomenten
In 2015 startte VLAM de campagne ‘Melk, een kracht van de natuur.’ Die campagne wordt in 2016 verder gezet en zal nog meer focussen op het gezonde karakter van melk, met als doel de consumptie te doen toenemen. Het doelpubliek blijft nog steeds vrouwen tussen de 18 en de 40 jaar. De campagne zal onder meer ingaan op de verschillende ‘melkmomenten’. ‘Wat is jouw melkmoment?’ is de slogan en er komt een volledig nieuwe TV-spot, een nieuwe website gekoppeld aan sociale media en een wedstrijd. Deze campagne loopt ook in 4 andere Europese landen: Noord-Ierland, Ierland, Frankrijk en Denemarken.
Via de scholen zet VLAM de campagne ‘Melk4kids’ verder. Leerlingen maken een leerrijke uitstap naar een melkveebedrijf in de buurt en maken zo kennis met de oorsprong van wat ze dagelijks eten en drinken.
In het voortgezet onderwijs voorziet VLAM een les voor de studenten dieetleer, over melk en melkproducten. In al deze initiatieven vormt de melkmatrix de basis. Dit principe legt uit dat melk zo’n sterk voedingsmiddel is omdat er zoveel verschillende voedingsstoffen in zitten. Ze werken samen en versterken elkaar. VLAM werkt hiervoor samen met wetenschappers en zal over de melkmatrix ook een workshop organiseren.
25 procent voor exportcampagnes
Sinds twee jaar zet VLAM stevig in op de exportwerking, in samenwerking met Flanders Investment & Trade (FIT). Voor de melksector zijn er een aantal buitenlandse beurzen in de zogenaamde kernmarkten voorzien: Alimentaria Barcelona in april, PLMA Amsterdam in mei, de Vakbeurs Voedingsspecialiteiten Houten in september in Nederland en SIAL in oktober in Parijs. Daar bovenop zoekt VLAM ook naar nieuwe exportmarkten via een Europees programma. In 2016 betekent dat een duidelijke focus op Azië, met deelname aan Gulfood Dubai in februari, Food and Hotel Singapore in april en SIAL Shanghai in mei. Speciaal voor deze beurzen ontwikkelde men een nieuw B2B-campagneconcept: ‘The white gold, straight from the heart of Europe.’ Deze prospectiefocus is nieuw voor de zuivelpromotie. Tot nu toe werd er vooral op de kernmarkten gefocust. In de sectoroverkoepelende aanpak duikt voor het eerst ook Afrika als campagnemarkt op.
Budget 2016
VLAM heeft in 2016 een begroot budget van bijna 23 miljoen euro ter beschikking, voor alle sectoren samen. De financiering vanuit de Vlaamse Overheid blijft nagenoeg status quo, waar vooraf een daling voorspeld werd. Het totale budget voor de promotie van zuivel zakt van 4.278.968 euro in 2015, naar 4.067.000 euro in 2016. Die daling ligt hoofdzakelijk in de afname van 321.484 euro uit het sectoraal reservefonds in 2015. Dit bedrag is er in 2016 niet. De VLAM beslist immers samen met de sectorafvaardiging elk jaar of er middelen uit de reserves gebruikt worden, of niet. De andere inkomstenbronnen, zoals de bijdragen van de melkproducenten zelf, blijven op peil.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
“Iedere melkveehouder kan nu aan de Vector”
20 mrt

“Iedere melkveehouder kan nu aan de Vector”

14 nieuwe Vredestein Traxion-banden voor Claas Arion-tractoren
20 mrt

14 nieuwe Vredestein Traxion-banden voor Claas Arion-tractoren

Milcobel 2024
19 mrt

Milcobel zet strategische koers voort: sterke financiële resultaten en focus op zuivel

Blauwtong: Meer dan 3.600 bevestigde besmettingshaarden in België in 2024
18 mrt

Blauwtong: Meer dan 3.600 bevestigde besmettingshaarden in België

Abortusonderzoek bij rundvee: kan één analyse volstaan?
18 mrt

Abortusonderzoek bij rundvee: kan één analyse volstaan?

Toon meer

Meer melkvee nieuws

Maak hier uw keuze:

bemesting

Diergezondheid

Fokkerij melkvee

Melkveebedrijf

Veevoer Melkvee

Wet en regelgeving

Toon meer

Gerelateerde artikelen

Teel het goedkoopste krachtvoer gewoon op eigen land

Van onze partner KWS

Teel het goedkoopste krachtvoer gewoon op eigen land

“Iedere melkveehouder kan nu aan de Vector”

“Iedere melkveehouder kan nu aan de Vector”

14 nieuwe Vredestein Traxion-banden voor Claas Arion-tractoren

14 nieuwe Vredestein Traxion-banden voor Claas Arion-tractoren

Footer

Onze vakpartners

Lely
Yara
KWS melkveebedrijf
Logo AHV Benelux
Speersta logo png

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

 *
 *
Vul hier uw e-mailadres in
  • Abonneren
  • Contact
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Adverteren
Logo Melkveebedrijf.nl

Copyright © 2025 Prosu BV | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid

  • Nieuws
  • Bemesting
  • Compost
  • Diergezondheid
  • Fokkerij
  • Melkveewinning
  • Veevoer
  • Wet en regelgeving
  • Vakpartners
    • AHV Benelux
    • De Heus Voeders
    • KWS Benelux
    • Lely
    • Proxani
    • Speerstra
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
  • Cookiebeleid
  • Disclaimer