Op een druk bijgewoond klanten- en partnerevent heeft Packo Inox uit Zedelgem zijn vijftigste verjaardag gevierd. De producent van koelinstallaties, industriële installaties, pompen en componenten voor melkmachines, gespecialiseerd in oppervlaktebehandeling, wil verder internationaal groeien.
Keynote speaker Jan Lagast (Forte) toonde aan dat West-Europese bedrijven mooie successen boeken in onder andere Azië en Afrika op voorwaarde dat ze goed georganiseerd zijn en van kwaliteit hun topprioriteit maken.
“Duurzaam groeien doe je niet door altijd maar nieuwe klanten te vinden. Je moet elke bestaande klant elk jaar opnieuw voor je winnen. Dat kan alleen als je denkt vanuit de wereld van de klant. Uitstekende service is cruciaal, zo voelt de klant dat hij op u kan rekenen.”
CEO Johan Ameel bevestigde de ambities van Packo Inox. Al sinds de jaren 70 wordt ongeveer 80 procent van de omzet gerealiseerd in het buitenland, onder meer via vestigingen in Ierland en China. Zopas werd een eerste vestiging opgestart op het Afrikaanse continent, in Oeganda. “Overal ter wereld weet men kwaliteit naar waarde te schatten. Kwaliteit en gemoedsrust, dat is wat wij de klanten bieden.”
Packo Inox blijft ook innoveren. Zo stelde het bedrijf tijdens het event zijn nieuwste product voor, de ‘Hygienic Plus CIP’, een mobiele Cleaning-In-Place reinigingsunit die volledig gemaakt is met EHEDG-gecertificeerde componenten en dus voldoet aan de hoogste normen in hygiënisch ontwerp. Packo Inox is het eerste Belgische bedrijf dat dergelijke unit fabriceert.
Naar aanleiding van de vijftigste verjaardag heeft Packo inox ook een fundraising georganiseerd ten voordele van HELI-MUG West-Vlaanderen, een zorgorganisatie die dankzij snelle, doeltreffende interventies gemiddeld 45 mensenlevens per jaar weet te redden.
Packo Inox maakt deel uit van de Fullwood Packo Group en geeft in België werk aan ca. 250 mensen, verspreid over de locaties Zedelgem (15.000 m²) en Diksmuide (9.200 m²). Degezamenlijke omzet van beide locaties is 40 miljoen euro.